وان پلاس 9 احتمالا نمایشگر با رفرش ریت متغیر 1 تا 120 هرتز خواهد داشت

به گزارش گفتگوی افروز، با توجه به خبری که به تازگی در رابطه با گوشی های سری وان پلاس 9 منتشر شده، گویا شرکت چینی میخواهد در این گوشی ها از نمایشگر LTPO AMOLED استفاده کند که از رفرش ریت متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز بهره می برد.

وان پلاس 9 احتمالا نمایشگر با رفرش ریت متغیر 1 تا 120 هرتز خواهد داشت

در حال حاضر بهترین نمایشگر در بین گوشی های هوشمند را از لحاظ عملکرد کلی، گلکسی S21 اولترا در اختیار دارد. چرا که هم از رفرش ریت 120 هرتی در وضوح +QHD پشتیبانی می نماید و هم به لطف فناوری رفرش ریت متغیر، می تواند نرخ تازه سازی صفحه را متناسب با محتوایی که مشاهده می کنید از بین 10 تا 120 هرتز تغییر دهد و همین موضوع باعث می گردد در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی گردد.

اما این طور که به نظر می رسد، نمایشگر به کار رفته در سر وان پلاس 9 هم AMOLED و از نوع LTPO خواهد بود. یکی از مزیت های خوب این فناوری این است که به نمایشگر امکان تغییر اتوماتیک رفرش ریت را می دهد اما به گفته پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس، میزان تغییر رفرش ریت نمایشگر در سری وان پلاس 9 از 1 تا 120 هرتز خواهد بود. بدین ترتیب اگر از لحاظ مواردی چون دقت رنگ، وضوح تصویر و…، نمایشگر این گوشی ها عملکرد مشابهی به نسبت S21 اولترا داشته باشد، شاید صدر جدول بهترین گوشی از لحاظ نمایشگر به نماینده های وان پلاس برسد.

البته جای تعجبی هم ندارد چون وان پلاس پیش از این هم اثبات نموده که تا چه اندازه در بخش نمایشگر می تواند حرفه ای و قدرتمند عمل کند. با قرارگیری قابلیتی این چنینی در گوشی های جدید این شرکت، فعالیت هایی مثل نمایشگر همواره روشن کمترین میزان مصرف انرژی را خواهد داشت و این می تواند یک مزیت بسیار عظیم برای پرچم دارن جدید شرکت چینی به حساب بیاید.

پیت لاو در ادامه توضیحات خود به این نکته هم اشاره نمود که تمام پنل های 120 هرتزی مشابه هم نیستند. سری وان پلاس 9 علاوه بر نرخ بالای رفرش ریت، از نرخ الگوبرداری لمسی بالایی هم برخوردار هستند که باعث می گردد کمترین کندی در پاسخ به لمس کاربر از طرف گوشی احساس گردد. در زیر می توانید تأثیر نرخ الگوبرداری متفاوت در گوشی های وان پلاس 9 پرو و گلکسی S21 اولترا را با یکدیگر مشاهده کنید.

وان پلاس 9 و مدل پرو اگرچه پرچم دارهای معمولی به حساب می آیند اما وان پلاس تصمیم گرفته قابلیت های گیمینگ را هم به این گوشی ها اضافه کند تا گوشی هایش احتیاج محدوده وسیعی از کاربران را پوشش دهند. مثلا وان پلاس 9 پرو از 5 لایه سیستم خنک کننده مخصوص گیمینگ بهره می برد تا حرارت فراوری شده توسط تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 را کنترل کند. در نتیجه خنک سازی بهتر، عملکرد پردازنده هم با افت همراه نخواهد بود و کاربران مدت زمان بیشتری را می توانند بدون کاهش قدرت پردازشی و گرافیکی به انجام کارهای سنگین بپردازند.

در نهایت اما در رابطه با نمایشگر این گوشی ها باید به این نکته هم اشاره کنیم که وضوح تصویر در آن ها به +1440P می رسد که در حال حاضر بیشترین میزان وضوح تصویر به حساب می آید. همچنین این نمایشگر از فناوری رنگ 10 بیتی هم پشتیبانی می نماید. بنابراین با نمایشگر فوق العاده درخشان، روان و دقیق در نمایش رنگ ها طرف هستیم که از مدعیان کسب صندلی نخست بهترین نمایشگر گوشی در سال 2021 به حساب می آید.

  • بهترین گوشی های 2021 از نظر کیفیت صفحه نمایش

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس 9 احتمالا نمایشگر با رفرش ریت متغیر 1 تا 120 هرتز خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 9 احتمالا نمایشگر با رفرش ریت متغیر 1 تا 120 هرتز خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید