کانن از دوربین های بدون آینه EOS R7 و EOS R10 رونمایی کرد

به گزارش گفتگوی افروز، کانن به تازگی از دوربین های تازه و بدون آینه خود با نام EOS R7 و EOS R10 رونمایی کرد؛ دوربین هایی با حسگر APS-C که قیمت نسبتا مناسبی هم در مقایسه با سایر محصولات این سری دارند.

کانن از دوربین های بدون آینه EOS R7 و EOS R10 رونمایی کرد

کانن که یکی از برترین شرکت های فعال در زمینه فراوری سنسور دوربین به شمار میرود، ساعاتی قبل از دو دوربین از سری EOS R با نام های EOS R7 و R10 رونمایی کرد. این دوربین ها بدون آینه هستند و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند، در نتیجه برای آن دسته از کاربرانی که به عکاسی علاقه مند هستند اما بودجه کافی برای خرید دوربین های گران قیمت و باکیفیت ندارند، بسیار مناسب به حساب می آیند.

اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا این دوربین ها سنت شکنی کردند و برخلاف سایر دوربین های سری EOS R کانن، از حسگر APS-C استفاده می نمایند. این حسگر مقدار ای کوچک تر از یک سنسور فول فریم دارد که این موضوع سبب می گردد R7 و R10 در جذب نور، از R6 هم عملکرد ضعیف تری داشته باشند (تقریبا نصف). هرچند به نظر می رسد کانن با این کار خواسته هم مقدار کلی دوربین کاهش پیدا کند و هم اینکه قیمت آن ها را پایین نگه دارد، بنابراین خیلی نمی توان به شرکت خرده گرفت.

می پردازیم به معرفی این دوربین ها تا ببینیم کانن چه قابلیت هایی را در آن ها قرار داده است. کانن EOS R7 در واقع مدل قدرتمندتر از این سری تازه به شمار میرود و از سنسور APS-C با مقدار 32.5 مگاپیکسل بهره می برد. به نوعی می توان گفت از لحاظ کیفیت، این دوربین بین کانن EOS 7D مارک 2 و EOS 90D قرار می گیرد. طبق گفته های کانن، R7 را باید در بین سایر دوربین های مجهز به حسگر APS-C، یک پرچم دار به حساب آورد که به طور ویژه ای برای علاقه مندان به عکاسی از مسابقات ورزشی و حیات وحش طراحی شده است.

اگر به عکاسی علاقه مند هستید اما در این زمینه یک مبتدی به حساب می آیید، EOS R10 دقیقا با هدف یاری به شما ساخته شده است. این سنسور از حسگر APS-C به بزرگی 24.2 مگاپیکسل بهره می برد که در واقع باید آن را جانشین مدل EOS 80D یا EOS Rebel SL3 250D از سال 2019 دانست. در واقع اگر دوربینی می خواهید که بتواند از دوربین بکار رفته در گوشی ها، تصاویر بهتر و حرفه ای تری ثبت کند، EOS R10 برای شما انتخاب کاملا ایدئالی به شمار میرود.

یکی از برترین قابلیت هایی که کانن در R10 و R7 قرار داده، قدرت مثال زدنی آن ها در زمینه فوکوس اتوماتیک است. کانن در این دو دوربین از سیستم فوکوس Dual Pixel CMOS AF II استفاده نموده که پیش تر در دوربین های قدرتمندی نظیر EOS R5 و R6 شاهد آن ها بودیم. با در نظر گرفتن کیفیت فوکوس اتوماتیک دو سنسور قدیمی، می توان انتظار داشت این دو دوربین تازه بتوانند فوکوس اتوماتیک را سراسر یک ویدیو اعمال نمایند. بعلاوه یک سری قابلیت هوشمند هم در R7 و R10 بکار رفته که به آن ها اجازه می دهد سوژه های انسانی، حیوانی (نظیر سگ، گربه، پرندگان) و خودرو را رهگیری نمایند. برای انسان ها و حیوانات، این سیستم، چهره و چشم ها را در نظر می گیرد و حتی می تواند در شرایطی که صورت یا چهره به خوبی قابل رویت نیستند، حرکت سر را هم تشخیص دهد.

در صورتی که کاربران از شاتر مکانیکی EOS R7 و R10 استفاده نمایند، می توانند با نرخ 15 فریم بر ثانیه به تصویربرداری بپردازند که در صورت عکاسی از سوژه های در حال حرکت می تواند بسیار کاربردی باشد. با استفاده از شاتر الکترونیکی، EOS R7 می تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکاسی کند در حالی که این مقدار در مدل R10 در نهایت به 23 فریم محدود می گردد.

تفاوت بین کانن EOS R7 و EOS R10

یک سری تفاوت ها هم بین این دو وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به وجود لرزشگیر داخل بدنه (IBIS) در مدل R7 اشاره نمود که چنین چیزی در مدل R10 دیده نمی گردد. بعلاوه آن دسته از کاربرانی که تمایل زیادی به کراپ کردن تصاویرشان دارند (برش زدن)، با R7 بیشتر به هدف خود می رسند چون سنسور آن بزرگ تر و قدرتمندتر است. علاوه بر این ها، R7 می تواند بدون کراپ کردن فریم، ویدیوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه در وضوح 4K ضبط کند در حالی که اگر بخواهید با مدل R10 در چنین کیفیت و نرخ فریمی ویدیو ضبط کنید، ویدیوی شما در حالت کراپ ضبط خواهد شد. علاوه بر این ها، بهره مندی از دو اسلات کارت UHS-II و مقاومت بیشتر در برابر شرایط نامناسب جوی از جمله قابلیت های خوبی است که در مدل R7 دیده می شوند.

قیمت و تاریخ عرضه

اگر به این دوربین ها علاقه مند هستید باید بدانید برای مدل EOS R7 باید تقریبا 1500 دلار بپردازید. البته این بهای فقط بدنه دوربین است و نه لنز آن. اگر لنز را هم تهیه کنید، باید روی هم رفته چیزی در حدود 1900 دلار پرداخت کنید که مبلغ کمی نیست! برای مدل R10 هم 980 دلار در نظر گرفته شده که در صورت تمایل به خرید لنز، باید در مجموع 1380 دلار بپردازید. گفتنی است یک کیت مخصوص ولاگرها هم از این دوربین وجود دارد که 1100 دلار قیمت دارد اما از بدنه و لنز متفاوت و عریض تری بهره می برد. مدل EOS R7 ماه آینده و مدل R10 هم یک ماه بعد از آن، رسما در دسترس قرار می گیرند.

منبع:TechRadar

منبع: دیجیکالا مگ

به "کانن از دوربین های بدون آینه EOS R7 و EOS R10 رونمایی کرد" امتیاز دهید

546 کاربر به "کانن از دوربین های بدون آینه EOS R7 و EOS R10 رونمایی کرد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانن از دوربین های بدون آینه EOS R7 و EOS R10 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید