کرونا تخصیص بودجه دانشگاه ها را با چالش روبرو کرد، 20 درصد بودجه پرداخت نشد

به گزارش گفتگوی افروز، در روزهای ابتدایی اسفند هنوز 40 درصد بودجه سال 98 دانشگاه ها پرداخت نشده بود و در پی بروز ویروس کرونا در کشور، معاون اداری و اقتصادی دانشگاه تهران از پرداخت نشدن 20 درصد بودجه دانشگاه در سرانجام سال اطلاع داد.

کرونا تخصیص بودجه دانشگاه ها را با چالش روبرو کرد، 20 درصد بودجه پرداخت نشد

به خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی گفتگوی افروز، در روزهای ابتدایی اسفند هنوز 40 درصد بودجه سال 98 دانشگاه ها تخصیص داده نشده بود.

تا انتها اسفندماه 98 هم شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، اوضاع تخصیص بودجه های دانشگاه ها را با چالش روبرو کرد.

در پیگیری آخرین شرایط تخصیص بودجه در سال 98، سعید یزدانی معاون اداری و اقتصادی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی گفتگوی افروز، اظهارداشت: بودجه سال 98 دانشگاه تهران به طور کامل پرداخت نشد و حدود 20 درصد بودجه سال 98 پرداخت نشده باقی ماند.

به گفته وی، حقوق اسفند کارکنان دانشگاه و مبلغی پرداختی در قالب سایر هم هنوز دیرتر از سال های دیگر پرداخت شد و قطعا پرداخت حقوق ها نسبت به تحصیص بودجه باقی مانده دانشگاه ها در اولویت دولت بوده است.

پرداخت بودجه دانشگاه بعد از واریز حقوق

وی تاکید نمود: در واقعیت هم خزانه دولت در شرایط اضطراری کرونا با چالش روبرو شد، حتی اقتصادیات هایی که دولت باید در 2 ماه اخر سال وصول می کرد را نتوانست بگیرد و کاهش قیمت نفت هم دیگر چالش دولت است.

یزدانی درباره پیش بینی تخصیص بودجه ها گفت: در پیگیری برای دریافت باقی بودجه دانشگاه از دولت، به ما اعلام می نمایند که اگر پس از پرداخت حقوق کارکنان اعتباری باقی ماند و امکان پذیر بود بودجه باقی مانده دانشگاه پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کرونا تخصیص بودجه دانشگاه ها را با چالش روبرو کرد، 20 درصد بودجه پرداخت نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تخصیص بودجه دانشگاه ها را با چالش روبرو کرد، 20 درصد بودجه پرداخت نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید