کروکودیل های این باتلاق جان 900 نفر را گرفتند

به گزارش گفتگوی افروز، کروکودیل ها در باتلاق هایی با آب شور در سراسر دنیا یافت می شوند و در مقایسه با تمساح ها، می توان گفت که اینگونه تهاجمی تر هستند.

کروکودیل های این باتلاق جان 900 نفر را گرفتند

به گزارش خبرآنلاین، کروکودیل ها خزندگان بزرگی هستند، مردم اغلب آنها را با تمساح اشتباه می گیرند، به خصوص که بیشتر آن ها در مکانی مشترک سکونت دارند؛ برخی از رایج ترین گونه های کروکودیل عبارتند از کروکودیل های آب شیرین، کروکودیل های کوتوله، کروکودیل های نیل، کروکودیل های آب شور، کروکودیل های آمریکایی و کروکودیل های کوبایی.

این حیوانات به خاطر سبک زندگی خود، شکارچیان موفقی هستند، چراکه می توانند برای شکار در آب کمین کنند. بیشتر گونه های کروکودیل بزرگ هستند، اما اندازه آنها فرق دارد.

جزیره رامره در میانمار بیشترین تعداد باتلاق های آلوده به کروکودیل در جهان را دارد؛ این جزیره خاص خانه هزاران کروکودیل تهاجمی است. طبق یک افسانه، سربازان ژاپنی که در طول جنگ جهانی دوم از جزیره رامره فرار می کردند، جان خود را بر اثر کروکودیل های انسان خوار از دست دادند.

بر اساس گزارش های مکتوب، سربازان گرسنه ژاپنی مجبور شدند از باتلاق های حرا که محل زندگی هزاران کروکودیل بود، عبور کنند. یک ملی گرای کانادایی به نام بروس اس رایت در زمان حملات در میانمار مستقر بود. او بعداً تجربه خود را در جزئیات چگونگی خرد کردن استخوان های سربازان ژاپنی از طریق کروکودیل های آب شور ثبت کرد. وی گفت که از 1000 سرباز ژاپنی که وارد باتلاق های جزیره رامره شدند، تنها 23 نفر زنده از آن خارج شدند.

در حالی که گزارش دقیقی از آنچه برای سربازان ژاپنی اتفاق افتاده یا تعداد افرادی که از طریق کروکودیل های آب شور خورده شده اند وجود ندارد، کارشناسان تخمین می زنند که این اتفاق حداقل 500 قربانی داشته است! برخی منابع سوگند یاد می کنند که بیش از 900 سرباز در این کشتار بزرگ کشته شدند، در حالی که برخی معتقدند این داستان باورنکردنی یک افسانه است. یکی از دلایلی که کارشناسان این داستان را باور نمی کنند این است که برخلاف عادات غذایی کروکودیل ها است.

جزیره رامره در میانمار یکی از خطرناک ترین جزایر جهان است. هزاران کروکودیل آب شور در جنگل های عمیق این جزیره زندگی می کنند. چه آنها به چند سرباز ژاپنی حمله کنند یا نه، مطمئناً وحشی هستند. حتی یک کروکودیل کوچک و جوان آب شور می تواند به راحتی یک انسان بالغ را از پای درآورد. متأسفانه، به دلیل شکار بی رویه، بعید است که امروزه جمعیت کروکودیل های آب شور در این مکان مانند سابق باشد. با این حال، آنها تا دهه 1960 در سراسر جزیره رایج بودند.

کروکودیل ها تقریبا در تمام نقاط جهان زندگی می کنند و به غیر از جزیره رامره، منطقه ها آلوده به کروکودیل دیگری در کره زمین وجود دارد. به عنوان مثال، پارک ملی Keep River در استرالیا خانه بسیاری از کروکودیل های بزرگ است.

یکی دیگر از مکان های آلوده به کروکودیل پانتانال در برزیل است. این تالاب زیبای گرمسیری دارای بیشترین غلظت کروکودیل در جهان است. کارشناسان تخمین می زنند که بیش از 10 میلیون کایمن در منطقه پانتانال که بخش هایی از برزیل، پاراگوئه و بولیوی را در بر می گیرد، وجود دارد.

منبع: فرارو

به "کروکودیل های این باتلاق جان 900 نفر را گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروکودیل های این باتلاق جان 900 نفر را گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید