یک نماینده مجلس: فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت مطالبه مردم است

به گزارش گفتگوی افروز، این روزها به خصوص پس از حذف دو خودروی پرتیراژ پراید و پژو 405 از خط فراوری، خودروسازان به علت ناتوانی در ردکردن استانداردهای 85 گانه و افزایش هزینه ها، ایده فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت در همان بازه قیمتی خودروهای یادشده، در دستور کار قرار گرفته است.

یک نماینده مجلس: فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت مطالبه مردم است

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت ، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه حذف هزینه های سربار منجر به کاهش قیمت تمام شدهٔ خودروهای فراوریی می گردد، خودروسازان می توانند با حذف هزینه هایی که تأثیری در کیفیت و ایمنی نداشته باشد، زمینه فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت را فراهم نمایند.

بخشی از ماجرای قیمت خودرو که باعث می گردد، خودرو گران گردد ارز است. اگر خودروسازان اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا نموده بودند، اکنون قطعه سازان و خودروسازان برای قطعه دنبال واردات نبودند.

خبرهای دیگر را هم بخوانید: اعلام برنامه فراوری خودرو در سال 1400

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هرچند فراوری خودروی مقرون به صرفه باتوجه به شرایط مالی یکی از اصلی ترین مطالبات مردم است، اما نباید ایمنی و کیفیت خودرو با بهانه فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت زیر سؤال رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این سؤال که چرا فراوری خودروی پراید متوقف شد، شرح داد: ازآنجاکه پراید ازنظر ایمنی و کیفیت ایراد داشت و مردم از آن گلایه مند بودند، خط فراوری آن متوقف شد. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که تنها فراوری خودروی مقرون به صرفه نباید هدف خودروسازان باشد، بلکه باید علاوه بر کاهش قیمت ها، کیفیت نیز به عنوان یکی از اصلی ترین محورها در نظر گرفته گردد.

بیشتر بخوانید: مشخص تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو

برای کاهش قیمت خودرو در بازار، راهکارهای متعددی مطرح می گردد که طی سال های اخیر بارها به آن پرداخته شده است. اگر راهکارهایی را که عنوان می شد، سیاست گذاران پیگیری می کردند، اکنون بازار خودرو با تنش های متعددی رو به رو نبود. در شرایط حاضر و نوسانی که درمورد قیمت خودرو و سایر کالاها وجود دارد، فقط یک مجموعه می تواند به این مسائل خاتمه دهد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ گفتگوی افروز بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "یک نماینده مجلس: فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت مطالبه مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نماینده مجلس: فراوری خودروی مقرون به صرفه قیمت مطالبه مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید