اشتباهی که خبرساز شد؛ سامسونگ در تبلیغات خود از آیفون استفاده کرد!
به گزارش گفتگوی افروز، اپل اگرچه رقیب سرسخت و دیرینه سامسونگ به شمار میرود اما ظاهرا آنقدر کارش در جلب رضایت مشتریان خوب بوده که شرکت کره ای تصمیم گرفت در تبلیغات خود از گوشی های این شرکت استفاده کند!
اینطور که به نظر می رسد، یکی از کارمندان سامسونگ که در بخش تبلیغات هم فعالیت می نماید، اشتباهی را مرتکب شده که هیچ شرکت دیگری واقعا نمی خواهد انجام دهد؛ یعنی تبلیغ گوشی شرکت رقیب!
طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا شخصی که مسئول به روزرسانی اپلیکیشن سامسونگ ممبر (Samsung Member) در کره جنوبی است، از تصویر یک آیفون استفاده نموده تا این اپلیکیشن را تبلیغ کند. کاربران هم معطل نکردند و به جای توجه به قابلیت های اپلیکیشن، این تصاویر را تا جایی که امکان داشت دست به دست چرخاندند.
البته این تصویر یک آیفون خاص را نشان نمی دهد، اما ناچی که روی نمایشگر وجود دارد، قطعی ترین و منطقی ترین دلیلی است که باعث می گردد نتیجه بگیریم این گوشی یک آیفون است. بدتر اینکه نه یک گوشی، بلکه سه گوشی پشت سر هم قرار دارند که روی هر سه آن ها شاهد ناچ هستیم. حتی اگر این تصاویر مربوط به آیفون هم نباشند (که هستند)، نکته اینجاست که چرا سامسونگ از گوشی های خودش استفاده ننموده؟
اینطور که به نظر می رسد، در سامسونگ یک سری افراد وجود دارند که خودشان از یک گوشی دیگر استفاده می نمایند. این کامنت یکی از کاربران گوشی های شرکت کره ای در زیر این تصویر بود که در انجمن وب سایت رسمی سامسونگ به نمایش گذاشته شد. حتی یکی از کاربران گفت که با توجه به مقدار ناچ، شاید این گوشی آیفون X یا آیفون 11 پرو باشد.
تمام این حرف ها بیشتر جنبه تمسخر به خود گرفت. تمسخری که باعث شد سامسونگ به خودش بیاید و بلافاصله با انتشار پستی، ضمن اشاره به اشتباه انجام شده، اعلام کند که تصویر جایگزین خواهد شد. البته در این پست هیچ اشاره ای به اینکه گوشی یادشده آیفون است نشده تا شرایط وخیم تر از این نگردد. متن بیانیه به توضیح زیر است:
این بنر امروز، به آنچه که در بالا می بینید تغییر کرد. گوشی همچنان همان گوشی است با یک حفره بسیار کوچک در قسمت بالای نمایشگر که به وضوح تعیین است با فتوشاپ آن هم نه به صورت خیلی حرفه ای انجام شده است. نکته خنده دار اینجاست که گوشی آنقدر حاشیه دارد که نمی توان حتی آن را به پرچم دارهای سامسونگ هم نسبت داد و باز هم در نگاه نخست شبیه به پرچم داران اپل است.
اینکه سامسونگ از گوشی اپل در تبلیغات خود استفاده نموده نخستین اشتباه این چنینی آن نیست. چند ماه پیش شرکت کره ای در توییتر از گوشی تاشوی اوپو فایند N تعریف نموده بود که اگرچه این کار مسئله ای ندارد اما وقتی در رابطه با دو شرکت رقیب صحبت می کنیم، انجام چنین کارهایی خیلی معمول و عادی نیست. چند باری هم دیدیم که مسئول توییتر سامسونگ با استفاده از یک آیفون، توییت های خود را منتشر می نماید.
حال باید دید آیا در آینده باز هم این اتفاقات جالب رقم می خورد یا خیر. در این بین، تصور اینکه اکنون مسئولین اپل چه وضعیتی دارند هم در نوع خود جالب و خنده دار است!
منبع: Android Authority
منبع: دیجیکالا مگ