افزایش 2 برابری فراوری محصولات گلخانه ای در استان اصفهان

به گزارش گفتگوی افروز، معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اندازه فراوری محصولات گلخانه ای در استان اصفهان اکنون به 350 هزار تُن در سال رسیده است در حالی که این رقم در سال 92، 168 هزار تن بود.

افزایش 2 برابری فراوری محصولات گلخانه ای در استان اصفهان

به گزارش از ، اصغر رستمی معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت کشت گلخانه و توجه به آن در سال های اخیر گفت: استان اصفهان از حیث فراوریات گلخانه ای رتبه سوم را در بین دیگر استان ها در اختیار دارد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: در استان خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و بعضی گل های زینتی به صورت کشت گلخانه ای فراوری می گردد و بخش قابل توجهی از آن برای صادرات اختصاص می یابد.

رستمی با بیان اینکه استان اصفهان از حیث منابع آبی شرایط خوبی ندارد گفت: توسعه کشت گلخانه ای شیوه مناسبی برای صرفه جویی در آب و انرژی های مورد احتیاج است که بهره وری در این مقوله ها را بیشتر می نماید.

او توضیح داد: استحصال محصولات در ایام مختلف سال و با شرایط آب و هوایی متنوع از مزایای این شیوه کشت به تعداد می رود و از سوی دیگر اشتغال دائمی به همراه خواهد داشت.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 50 هکتار گلخانه در استان اصفهان، اظهارکرد: توسعه گلخانه ها در این منطقه ضروری و احتیاجمند حمایت بیشتر است.

استان اصفهان با داشتن 568 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل 5 درصد از مساحت استان و 3.5 درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و با برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد فراوری انواع محصولات کشاورزی را دارد، به گونه ای که در منطقه ها گرم و خشک آن خرما، انار و پسته و در منطقه ها سرد و کوهستانی اش بادام و گردو و در منطقه ها معتدل و معتدل سرد، انواع محصولات دانه دار و هسته دار کشت می گردد.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود 486 هزار هکتار است که در سال های طبیعی از حیث بارندگی حدود70 درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می یابد و فراوری سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می گردد.

مجموع اراضی باغی این دیار هم حدود 80 هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع فراوریات باغی و گلخانه ای استان در شرایط عادی حدود 800 هزار تُن برآورد می گردد.

منبع:ایرنا

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 2 برابری فراوری محصولات گلخانه ای در استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری فراوری محصولات گلخانه ای در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید