افشای اطلاعات سه نماد بورسی

به گزارش گفتگوی افروز، این مزایده در چارچوب مزایده عمومی املاک و مستغلات و سرمایه گذاری های مازاد موسسه اعتباری ملل انجام گرفته که در حال حاضر به نوبت سوم این معاملات رسیده است. در اطلاعیه این مزایده آمده بود: موسسه ملل در نظر دارد سهام 3 شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل، سهامی فرش ایران و تامین سرمایه نوین و بعضی از املاک خود به توضیح زیر به صورت مزایده به برندگان تحت شرایط زیر واگذار کند. شرایط فروش به صورت نقدی و اقساط است و در صورت خرید نقدی مشمول 5 درصد تخفیف می گردد.

افشای اطلاعات سه نماد بورسی

این مزایده از تاریخ 18/ 09/ 1400 آغاز و در تاریخ 27/ 09/ 1400 سرانجام یافت، در نتیجه پس از بازگشایی پاکات پیشنهادهای دریافتی، 10 فقره از املاک منتشر شده در آگهی برگزاری مزایده اعم از تجاری، مسکونی و اداری با توجه به آیین نامه کمیسیون معاملات به برندگان واگذار خواهد شد. در مورد سهام سه شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل، سهامی فرش ایران و تامین سرمایه نوین هیچگونه پیشنهادی دریافت نشده است. بهای تمام شده املاک مذکور جمعا به مبلغ 3275 میلیارد ریال و سود حاصل از این معاملات مبلغ 1286 میلیارد ریال در دفاتر موسسه ثبت شد. نحوه تسویه تماما به صورت اقساطی خواهد بود و گفته شده که تضمین های دریافت شده حداقل 5 درصد قیمت پایه مزایده مجموعا معادل 229 میلیارد ریال به صورت نقدی واریز شده است.

یکی دیگر از اطلاعیه های گروه الف روز گذشته از سوی شرکت شوکوپارس منتشر شد که در آن خبر از دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود داده است.

طبق این اطلاعیه مراجع صادر کننده مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت بوده که بر اساس آن سه محصول شکلات های صبحانه 200 گرمی، گز های سه کیلویی و اسمات قلبی و ماشین به طور میانه 25 درصد افزایش قیمت دریافت نموده اند. در این ارتباط گفته شده است افزایش نرخ مواد اولیه و سایر نهاده های فراوری و اثر آن بر بهای تمام شده محصولات موجب رشد قیمت شده است.

شرکت گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس هم در یک اطلاعیه گروه ب خبر از برنامه خود برای انتشار اوراق بدهی داده است. گفته شده که مطابق نامه شماره 122/ 95734 مورخ 30/ 09/ 1400 موافقت اصولی انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام به اندازه 7هزار میلیارد ریال با نرخ اسمی 18 درصد صادر شد. درباره شیوه بازپرداخت این اوراق هم عنوان شده استدر طی دوره انتشار اوراق، مبالغ اجاره مطابق هر 6ماهه بازپرداخت و در سررسید اصل اوراق بازپرداخت خواهد شد.

در این اطلاعیه گفته شده است، با توجه به برنامه ریزی طرح های توسعه در شرکت های زیرمجموعه، تامین اقتصادی پروژه ها محل اصلی کاربرد منابع احصا شده خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار بورس را از صفحه بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "افشای اطلاعات سه نماد بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اطلاعات سه نماد بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید