بازار بورس کماکان در شرایط نوسانی است

به گزارش گفتگوی افروز، تهران(پانا) - در آخرین روز معاملات بازار بورس، شاخص کل در کانال یک میلیون و 436 هزار واحد باقی ماند. کارشناسان بازار سهام پیش بینی های متفاوتی از بازار هفته آینده دارند و برخی معتقدند بازار کماکان در شرایط نوسانی است.

بازار بورس کماکان در شرایط نوسانی است

به گزارش تجارت نیوز، نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام درباره فرایند بازار بورس برای روزهای آینده گفت: بازار کماکان در شرایط نوسانی به سر می برد و برای چند روز آینده احتمال دارد قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر شود. اما با فروکش کردن هیجانات و ترس معامله گران، بازار مجددا می تواند شرایط نسبتا باثبات خود را احیا کند.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: شرکت های پتروشیمی که تولیدکنندگان اوره و متانول هستند می توانیم اشاره کنیم که در قیمت های ارزنده ای قرار دارند. در روزهای آینده گزارش های حسابرسی نشده شش ماهه منتشر خواهند شد که توصیه می شود این گزارش ها را افراد مورد بررسی قرار دهند، زیرا احتمال رشد این صورت مالی ها زیاد است.

این کارشناس بازار درخصوص ورود سهامداران به بازار سهام در مقطع فعلی گفت: اگر افراد با دید بلند مدت به بازار نگاه کنند در شرایط فعلی می توانند به صنایع ارزنده بازار ورود کنند و حداقل یک پله خریداری کنند. اما اگر دید کوتاه مدتی نسبت به سرمایه گذاری دارند توصیه نمی شود به بازار ورود کنند زیرا شرایط نوسانی است.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام نیز درباره گروه های پرسود بورسی در روزهای آینده گفت: اگر با نگاهی بنیادی بخواهیم به بازار نگاه کنیم، با قیمت های فعلی بازارهای جهانی و دلار نیما مسئله ای در بازار دیده نمی شود و اگر پنجره زمانی خود را بزرگ تر کنیم و به چند هفته اخیر بازار توجه نکنیم، فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی اضافه نمود: ابهامات کلان باعث می شود P/E انتظاری بازار پایین بیاید. در چنین شرایطی که ابهامات در بازار زیاد است P/E انتظاری و تحلیلی بازار در محدوده 6 یا 7 قرار می گیرد و سهامداران باید در پی سهام هایی باشند که در هم اکنون محدوده P/E پنج یا پایین تر دارند و می توانند جذابیت برای سرمایه گذاری داشته باشند.

نصیرزاده ادامه داد: بازار نمی داند سیاست گذار در پی چه چیزی است و همین موضوع باعث شده نوسان پذیری بازار کمتر شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازار بورس کماکان در شرایط نوسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار بورس کماکان در شرایط نوسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید