خبرنگاران بیش از 252 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بیرجند پرداخت شد

به گزارش گفتگوی افروز، بیرجند - خبرنگاران - فرماندار بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز هزار و 837 متقاضی در شهرستان بیرجند پیروز به دریافت تسهیلات دوران کرونا به مبلغ 252 میلیارد و هفت میلیون ریال شده اند.

خبرنگاران بیش از 252 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بیرجند پرداخت شد

بنابر اعلام روز شنبه فرمانداری بیرجند، علی ناصری در سومین نشست گروه کاری اشتغال شهرستان بیرجند، عملکرد این شهرستان را در جذب تسهیلات دوران کرونا قابل قبول ارزیابی کرد و اضافه کرد: به همت دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، 70 درصد تسهیلات درخواستی متقاضیان در این بخش پرداخت شده و بیرجند در صندلی اول رتبه بندی شهرستانی قرار گرفته است که به نسبت میانگین استان در شرایط مطلوبی واقع شده است.

وی بر لزوم تقویت نظارت بر طرح های بهره مند از تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تاکید نمود و گفت: تا به امروز 267 بازدید از این طرح ها توسط تیم نظارت شهرستان انجام شده است که باید با تعامل بیش از پیش دستگاه ها و بانک های عامل این مهم نیز استمرار یافته و تقویت گردد.

فرماندار بیرجند درخصوص اعتبارات اشتغالزایی بند (ب) تبصره 16 قانون بودجه سال 99 نهادهای حمایتی گفت: از مجموع 226 میلیارد ریال سهمیه کمیته امداد شهرستان بیرجند در این بخش؛ 193 میلیارد و 250 میلیون ریال ابلاغ شده است و تا به امروز 78 طرح به مبلغ 35 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهرستان از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع 65 میلیارد ریال سهم اعتبارات اشتغالزایی بند (ب) تبصره 16 نهاد حمایتی بهزیستی مبلغ 55 میلیارد و 750 میلیون ریال ریال ابلاغ شده است و تا به امروز 23 طرح به مبلغ 10 میلیارد ریال از این تسهیلات بهره مند شده اند.

ناصری از تعهد سه هزار و 526 مورد اشتغال شهرستان بیرجند برای ثبت اطلاعات اشتغالزایی در سامانه رصد اطلاع داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 939 مورد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی مرتبط تایید و در سامانه رصد ثبت شده است که این رقم معادل 27 درصد تعهد شهرستان در سال 99 است.

وی توضیح داد: انتظار می رود با کوشش مضاعف دستگاه های اجرایی تعهد شهرستان بیرجند در این بخش نیز محقق گردد.

استان خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 252 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بیرجند پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 252 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بیرجند پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید