عایدی هنگفت فرگوسن در 80 سالگی!

به گزارش گفتگوی افروز ، فرگوسن در سال 2013 پس از کسب 13 عنوان قهرمانی لیگ برتر و دو جام لیگ قهرمانان اروپا اعلام بازنشستگی کرد.

عایدی هنگفت فرگوسن در 80 سالگی!

به گزارش سان، فرگوسن 9 سال پس از گذراندن دوران 26 ساله خود در اولدترافورد، سالانه دو میلیون پوند به عنوان سفیر منچستریونایتد عایدی دارد. این نشریه بریتانیایی هم چنین گزارش داد که مجموع عایدی او حدود 235 هزار پوند در هفته است.

طبق آخرین آمار شرکت تبلیغاتی ورزشی ACF، فرگوسن سال گذشته 12.2 میلیون پوند عایدی داشت و دارایی های او از 17.5 میلیون پوند به 26 میلیون پوند در سال 2021 افزایش یافت.

پس از بازنشستگی فرگوسن، هیچ مربی نتوانست استانداردهایی را که او در منچستریونایتد معین نموده بود، برآورده کند.

به گفته وین رونی، مهاجم پیشین شیاطین سرخ، نقش فرگوسن در باشگاه یونایتد بسیار حائز اهمیت است و هر مربی جدیدی که راهنمایی تیم را برعهده می گیرد، تحت فشار قرار می دهد.

رونی به برنامه فوتبال دوشنبه شب اسکای اسپورت گفت: وقتی سر الکس بازنشسته شد، فکر می کنم همه می دانستند که کار بسیار دشواری خواهد بود. دیوید مویس وارد شد و نتیجه ای حاصل نشد و از آن موقع لوییس فن خال، ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسایشر و رانگنیک اضافه شدند. ما مربی های خوبی داشتیم اما منچستریونایتد باشگاهی متفاوت از بسیاری از باشگاه ها در سراسر دنیا است. به مربی الان احتیاج داریم که جایگاه یونایتد را بداند و بتواند این تیم را بار دیگر در زمره برترین ها قرار دهد. اگر مدام هر دو سال یک بار مدیر را عوض کنید، این اتفاق نخواهد افتاد. فرگوسن مانند پدرخوانده باشگاه بود؛ نه فقط برای بازیکنان، بلکه کارکنان و آموزشگاه. او در بالای همه چیز بود. زمانی که شما چنین فردی را از دست می دهید، شخص دیگری وارد می گردد و این یک تغییر بزرگ است. فرگوسن در 26 سال حضور در منچستریونایتد، سیستم استعدادیابی را متحول کرد و آموزشگاه قدرتمند منچستریونایتد را پر و بال داد. اقدامات فرگوسن در آن سال ها خارج از مستطیل سبز بود و می خواست باشگاه هویت بزرگ در زمین بلکه در بیرون از آن داشته باشد.

منچستریونایتد بیش از یک میلیارد پوند از زمان رفتن فرگوسن خرج بازیکن نموده است و هیچ تغییری در شرایط این تیم رخ نداده و سقوط همچنان ادامه دارد.

فرگوسن بعد از 26 سال در نهایت در سال 2013 از منچستریونایتد جدا و با دنیای مربیگری نیز خداحافظی کرد. از آن موقع تا به امروز، پنج مربی جانشین او شده اند. ابتدا دیوید مویس اسکاتلندی، هموطن فرگوسن که حضورش در این تیم به یک سال نکشید، سپس لوییس فان خال و در ادامه ژوزه مورینیو راهنمایی این تیم را بر عهده گرفتند. نوبت به اوله گنار سولسشایر و رالف رانگنیک نیز رسید ولی این تیم نتوانسته است به دوران خوب قبل بازگردد.

منبع: خبرکانادا

به "عایدی هنگفت فرگوسن در 80 سالگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی هنگفت فرگوسن در 80 سالگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید