صفر تا صد آموزش ساخت سایت

به گزارش گفتگوی افروز، دنیای اینترنت فضایی برای توسعه کسب و کار است. با راه اندازی سایت می توانید بازار را به خانه هموطنان خود بیاورید. مردم روش های ساده را برای انجام کارهای روزانه انتخاب می نمایند. با استفاده از سایت های فروشگاهی می توانند تنها با چند کلیک خرید خود را به انجام برسانند. شاید شما هم تابحال به فکر تاسیس وب سایت خود افتاده اید، اما علم کدنویسی و پیچیدگی های آن شما را مردد نموده است. نگران نباشید. برای راه اندازی سایت نیازی به کدنویسی ندارید. در این مقاله به زبانی ساده به آنالیز صفر تا صد آموزش ساخت سایت پرداخته ایم. اگر در تصمیم خود جدی هستید، حتما تا انتها مقاله همراه ما باشید.

صفر تا صد آموزش ساخت سایت

راهنمای کامل آموزش ساخت سایت

وب سایت ها انواع مختلفی دارند. برخی افراد علاقه مند هستند صفحه ای را برای اشتراک تجارب خود داشته باشند. گروهی دیگر دوست دارند محلی همیشگی برای اهداف آموزشی تاسیس نمایند. برخی افراد نیز به فکر آغاز یا توسعه کسب و کار خود هستند. مهم نیست چه هدفی در سر دارید. اگر علاقه مند به داشتن سایتی برای خود هستید، بدانید که تنها چند قدم تا رسیدن به هدف به جای مانده است.

بدون شک تاسیس سایت دانش، تخصص و مهارت زیادی را می طلبد. با این حال به جای کسب این معلومات می توان از تجربه دیگران استفاده نمود. شما می توانید برای انجام این کار به تجربه سایت پرتال اعتماد کنید. تنها با چند کلیک و با صرف زمانی کوتاه قادر خواهید بود بر اساس شرایط و انتخاب خود سایتی حرفه ای طراحی نمایید. در ادامه به آموزش ساخت سایت به روشی آسان خواهیم پرداخت.

گام نخست - ثبت نام

اگر می خواهید از دردسرهای علم کدنویسی رهایی پیدا کنید، می توانید طراحی سایت با پرتال را امتحان نمایید. برای آغاز باید ثبت نام خود را تکمیل فرمایید. این مرحله برای آشنایی بیش تر با شما و هدفتان تنظیم شده است. قدم اول اهمیت زیادی دارد؛ چراکه گام های بعدی بر اساس آن معین می شوند. فرض کنید قصد راه اندازی وب سایتی فروشگاهی دارید. نوع سایت را به فروشگاهی تنظیم کنید. پس از معین کردن نوع سایت وارد دسته بندی جزئی تری می شوید. در اینجا باید دسته بندی سایت فروشگاهی را انتخاب نمایید. به طور مثال سایت فروشگاهی در زمینه فروش محصولات آرایشی-بهداشتی.

همان طور که می بینید کار سخت و پیچیده ای نیست. فقط قبل از هر چیزی باید تصمیم خود را درباره نوع سایت گرفته باشید. ثبت نام اولین نکته در آموزش ساخت سایت محسوب می گردد. انجام این مرحله بسیار ساده و در عین حال مهم است. اگر برای سایت فروشگاهی گزینه آموزشی را فعال کنید، پیشنهادهای بعدی بر اساس هدف آموزش خواهند بود. برای مثال قالب هایی که برایتان نمایش داده خواهند شد طرحی متناسب با اهداف آموزشی خواهند داشت. بنابراین قدم اول را با دقت و حوصله به خاتمه برسانید.

گام دوم - انتخاب قالب سایت

قالب ها ظاهر نهایی سایت را معین می نمایند. همان طور که می دانید ظاهر اولین چیزی است که بیننده به آن توجه خواهد کرد. در صورتی که وب سایت شما حس خوبی را منتقل نکند، خواننده به سرعت از آن خارج می گردد. برای مثال استفاده از رنگ قرمز به صورت افراطی به چشم آزار می رساند. به همین دلیل باعث از دست رفتن مخاطب می گردد. نگران نباشید. احتیاجی به طراحی قالب ندارید.

قدم دوم در آموزش ساخت سایت آنالیز قالب ها است. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام با قالب ها روبرو می شوید. شما می توانید از بین حداقل پنجاه قالب آماده درباره ظاهر سایت خود تصمیم بگیرید. قالب ها با توجه به نوع سایت شما طراحی شده اند. برای مثال اگر وب سایت شما برای بچه ها است می توانید از قالب های شاد و مخصوص برای این هدف استفاده نمایید. برای انتخاب قالب عجله نکنید. با خیالی آسوده به آنالیز قالب ها بپردازید. آن ها را با هم مقایسه کنید. در انتخاب قالب سلیقه، هدف و احتیاج خود را در نظر بگیرید. در نهایت نیز با تکمیل این مرحله بدون هیچ دردسری قالب خود را انتخاب نمایید.

گام سوم - فعال سازی سایت

آموزش ساخت سایت تنها در سه قدم به اتمام می رسد. قدم نهایی برای راه اندازی سایت حرفه ای فعال سازی است. در این مرحله باید سایت خود را فعال نمایید. شاید در نگاه اول گمان کنید انجام این کار احتیاج به دانش تخصصی دارد. تنها کاری که برای فعال کردن سایت باید انجام دهید انتخاب یکی از بسته ها است. پس از انجام این کار با گزینش آدرس فرآیند ساخت سایت را به اتمام می رسانید. قبل از آن باید نامی را برای سایت خود انتخاب نمایید. برای مثال اگر در زمینه حراجی فعالیت دارید، می توانید نامی چون ارزانسرا انتخاب کنید.

دامنه باید مختص شما باشد. نمی توان نام دیگر وب سایت ها را انتخاب نمود. سعی کنید برند شما نوع خدماتتان را به مخاطب القا کند. شما می توانید از دامنه ir یا com استفاده نمایید. با انتخاب دامنه و ثبت آن سایت شما آماده است. همان طور که دیدید تنها چند کلیک با داشتن سایت دلخواه فاصله دارید. بدون داشتن علم کدنویسی و با هزینه ای کم قادر هستید به هدف خود دست پیدا کنید. با انجام فراوری محتوای حرفه ای سایت خود را رونق بخشید و در میان رقبای خود بدرخشید.

کلام آخر

یافتن مرکزی معتبر برای راه اندازی وب سایت زمان زیادی می گیرد. از سویی دیگر ممکن است نتیجه کار با صرف هزینه های گزاف مطلوب واقع نگردد. به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می دهند خودشان اقدام نمایند. در این صورت مجبور هستند وارد دنیای کدنویسی شوند. مکانی که به سرعت آن ها را سردرگم می نماید. مجموعه پرتال این معضل را حل نموده است. در این مقاله به آموزش ساخت سایت پرداختیم. در صورتی که می خواهید در زمانی اندک و بدون دردسر وب سایت خود را راه اندازی نمایید، اینجا کلیک کنید.

منبع: همگردی

به "صفر تا صد آموزش ساخت سایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد آموزش ساخت سایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید