طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک

به گزارش گفتگوی افروز، اهالی خاورمیانه مثل ایرانی ها علاقه زیادی به شیرینی جات سنتی و خانگی مثل انواع حلوا دارند. اهالی خاورمیانه حلوا را در مراسم عروسی و عزا و در ماه های رمصان و محرم درست می نمایند و بیش از صد نوع دستور طبخ حلوا وجود دارد. طرز تهیه حلوای مجلسی عربی با شیر خشک و فوت و فن حلوای عربی و علت کشدار شدن حلوا را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک

طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک

مواد لازم

شیر خشک: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

آرد سفید الک شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار

آب: 4 لیوان فرانسوی دسته دار

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

پودر هل یا وانیل: ½ قاشق چایخوری

زعفران دم نموده غلیظ: 1 قاشق غذاخوری

کره: 100 گرم

روغن مایع: 1 استکان

طرز تهیه

مرحله اول

پیش از این طرز تهیه حلوا عربی با رشته شعریه را آموزش داده بودیم. در طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک ابتدا در یک قابلمه شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. مرتب هم زنید تا شکر حل گردد اما مثل طریقه درست کردن تمام حلواها نباید شکر و آب بجوشند. سپس گلاب، زعفران و پودر هل را اضافه کنید و چند ثانیه بعد شعله گاز را خاموش کنید و کنار بگذارید تا سرد گردد.

مرحله دوم

در یک قابلمه دیگر آرد و شیر خشک را بریزید و کره نرم شده در دمای اتاق را به آن اضافه کنید. روی شعله ملایم گاز این ترکیب را مرتب هم بزنید که نسوزد. روغن مایع را کم کم به این ترکیب اضافه کنید. غلظت این مواد باید به سفتی ماست زده شده برسد. مرتب این ترکیب را هم بزنید تا به رنگ قهوه ای روشن برسد. حالا شربت سرد شده را اضافه کنید و حلوا را مرتب هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد. فوت و فن حلوای عربی دم کردن آن است. روی حلوا دم کنی بگذارید و 5 دقیقه آن را دم کنید. بعد از 5 دقیقه حلوا را سرو کنید. طعم این حلوای عربی شبیه طعم حلوای شیر خودمان است. آن را می توانید با نان میکادو یا نان بستنی سرو کنید.

یک نکته در خصوص علت کشدار شدن حلوا را به یاد داشته باشید. اگر حلوای تان کشدار می گردد به خاطر این است که گلوتن موجود در آردتان زیاد است. راهکار این مشکل این است که مقدار کمی آرد یا پودر نشاسته را به آردتان اضافه کنید. یادتان باشد آرد نانوایی از نوع آرد سبوس گرفته است و حلوای شما را سفت و کشدار می نماید. برای درست کردن یک حلوای مجلسی طلایی و خوشمزه از آرد سفید، آرد قنادی یا آرد بدون گلوتن بهره ببرید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید