طرز تهیه نان شیرمال خانگی فوری بدون فر

به گزارش گفتگوی افروز، شما می توانید نان شیرمال را به شکل های مختلف حالت دهید و داخل تابه بپزید. می توانید میزان شکر را به دلخواه خود کم و زیاد یا آن را حذف کنید.

طرز تهیه نان شیرمال خانگی فوری بدون فر

نان شیرمال فوری در ماهیتابه یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده است که در تابه تهیه می گردد و دیگر نیازی به فر و خمیر مایه ندارد. اگر شما برای تهیه صبحانه دنبال یک نان سریع و خوشمزه می شد از این دستور پخت بهره ببرید.

شما می توانید نان را به شکل های مختلف حالت دهید و داخل تابه بپزید. می توانید میزان شکر را به دلخواه خود کم و زیاد یا آن را حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه نان شیرمال فوری در ماهیتابه

روغن 1/2 پیمانه

وانیل نوک قاشق چای خوری

بیکینگ پودر 3 قاشق مرباخوری

آرد 1.5 پیمانه

ماست 1 پیمانه

شکر 5 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ و زعفران برای رومال به میزان دلخواه

کنجد یا سیاه دانه برای روی نان

نان روغنی

طرز تهیه نان شیرمال فوری در ماهیتابه

مرحله اول: ابتدا همه مواد را بیرون بگذارید تا هم دمای محیط گردد. سپس به یاری پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را میزان بگیرید. شعله پخش کن را از قبل 10 دقیقه روی شعله میانه قرار دهید و صبر کنید تا داغ گردد. آرد را سه بار الک کنید تا سبک گردد.

مرحله دوم: در ادامه ماست را به همراه شکر داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا شکر داخل ماست حل گردد. فرقی ندارد از ماست کم چرب یا پرچرب بهره ببرید. بعد از اینکه مواد حل شدند باید بیکینگ پودر را اضافه نمایید و 5 دقیقه کنار بگذارید تا عمل بیاید و حباب هایی روی ماست و شکر ایجاد گردد.

مرحله سوم: سپس وانیل را به همراه روغن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست پخش شوند. حالا به مهم ترین بخش این نان می رسیم یعنی اضافه کردن آرد، در این نان باید آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر درست گردد. خمیر این نان چسبناک است و باید دست های خود را کمی چرب و خمیر را جمع کنید و اصلا بیش از میزان آرد نزنید.

مرحله چهارم: کف تابه را چرب کنید و یک کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر را کف آن پهن کنید و روی خمیر را با زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید و به دلخواه کنجد بریزید و روی در تابه دم کنی قرار دهید و 45 دقیقه زمان دهید تا نان بپزد.

در سرانجام برای براق شدن روی نان می توانید عسل را با آب جوش رقیق کنید و روی نان ها بزنید. اگر به دستور پخت های با تابه علاقه دارید، تهیه پیتزا با نان لواش در ماهیتابه را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه نان شیرمال فوری در ماهیتابه

خمیر این نان خیلی چسبناک است و باید با دست های چرب شده آن را به داخل تابه انتقال دهید. اصلا آرد اضافه نزنید وگرنه سفت می گردد و خمیر پف نمی کند.

شعله باید میانه باشد تا نان مغزپخت گردد.

از آرد نانوایی نیز می توانید بهره ببرید.

منبع:دلتا

منبع: فرادید

به "طرز تهیه نان شیرمال خانگی فوری بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان شیرمال خانگی فوری بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید