عکس ، اشک شوق برای پرواز مهمترین جنگنده ارتش چین!

به گزارش گفتگوی افروز، بی شک ساخت اولین نمونه از هر فناوری مهمترین آن است. در سال 1998 بود که چین با ساخت جنگنده جی 10 توانست به این صنعت مهم دست یابد.

عکس ، اشک شوق برای پرواز مهمترین جنگنده ارتش چین!

این تصویری از سال 1998 است. روزی که اولین پرواز پیروز جنگنده چینی در این کشور پرواز کرد و برای این پیروزیت ، چینی ها اشک شوق ریختند.

به گزارش خبرگزاری گفتگوی افروز ، چنگدو جی-10 یک هواپیمای چند منظوره است که به وسیله شرکت چنگدوی چین برای ارتش چین طراحی و فراوری شده است. این هواپیما، که در غرب به نام اژدهای نیرومند معروف است، می تواند به طور هم زمان به عنوان یک جنگنده و یک هواپیمای تهاجمی ایفای نقش کند. این هواپیما برای اجرای عملیات در هرگونه شرایط آب و هوایی در شب و روز طراحی شده است.

طراحی این هواپیما در اواخر دهه 1980 به عنوان پاسخی به دو جنگنده میگ 29 و سوخو-27 شوروی و با الهام گیری و تکامل جنگنده چنگدو جی-9 شروع شد. جی-10 در سال 1998 اولین پرواز خود را انجام داد و فراوری انبوه آن از سال 2002 شروع شد. پاکستان هم سفارش این جنگنده را داد اما بعدها با تکمیل شدن پروژهٔ جی اف 17 خود خرید جی 10 را لغو کرد. تعداد ساخت شده طبق منابع انگلیسی به 400 عدد می رسد.

4141

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، اشک شوق برای پرواز مهمترین جنگنده ارتش چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، اشک شوق برای پرواز مهمترین جنگنده ارتش چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید