عکس، این موجودات عجیب و ناشناخته به اعماق اقیانوس تعلق دارند!

به گزارش گفتگوی افروز، گجت نیوز نوشت: دانشمندان و پژوهشگران با آنالیز در اعماق اقیانوس هند، موجوداتی عجیب و ناشناخته را کشف نموده اند که همه را به طرز عجیبی شگفت زده نموده است. در ادامه با این موجودات آشنا خواهیم شد.

عکس، این موجودات عجیب و ناشناخته به اعماق اقیانوس تعلق دارند!

اعماق اقیانوس ها همواره رازهای سر به مهر زیادی دارد. در اغلب اوقات دانشمندان به دل آب های آزاد می زنند تا با کشف موجودات گوناگون، عظمت جهان هستی و فراوانی گونه های مختلف را اثبات نمایند. حالا در تازه ترین آنالیز های اجرا شده، انبوهی از موجودات عجیب و ناشناخته کشف شده اند که در دریاها و اقیانوس زندگی می نمایند و ظاهر ترسناکی دارند.

این موجودات عجیب و ناشناخته از چه گونه هایی هستند؟

در میان موجودات دریایی ناشناخته ای که به وسیله دانشمندان کشف شده اند، مارماهی بسیار عجیب و نادری وجود دارد که تابه حال کسی مشابه آن را در میان سایر مارماهی ها ندیده است. این موجود عجیب که از قضا نابینا هم هست، دارای پوستی تیره رنگ بوده و در عمق 5 کیلومتری زمین شناسایی شده است.

علاوه بر این مارماهی عجیب و غریب، موجودات دریایی دیگری هم در اعماق اقیانوس هند و در جزایر کوکوس (که نام یکی از قلمروهای استرالیا است و در نزدیکی این کشور قرار گرفته است.) کشف شده اند؛ از جمله ماهی هایی که هیچ شباهتی به سایر گونه های مشابه خود ندارند. در بین این ماهی ها که جزو موجودات بسیار عجیبی هستند، موارد نادری دیده شده که بچه ماهی در شکم مادر خود رشد نموده و در کمال تعجب، زنده به جهان آمده است. همان طور که احتمالا می دانید، تخم ماهی ها اغلب روی صخره ها یا در بستر دریا رشد پیدا می نماید، اما در این مورد به خصوص، با یک گونه کاملا نادر و کمیاب روبرو هستیم.

در میان انبوهی از موجودات عجیب و ناشناخته که به وسیله پژوهشگران شناسایی شده اند، حضور الاغ ماهی گوش استخوانی و خروس ماهی گوش استخوانی که از لحاظ جثه و ابعاد سر دارای تفاوت های چشمگیری هستند نیز بسیار خودنمایی می نمایند. علاوه بر این موجودات، یک مارمولک ماهی بسیار عجیب و نادر هم کشف شده است که باله نسبتا بلندی دارد و به واسطه پوست شفاف اش، در نور روز خیلی خوب دیده نمی گردد.

در مجموع باید به این موضوع پی برد که اعماق اقیانوس ها مملو از موجودات دریایی بسیار عجیب و ناشناخته است که هیچ گاه از وجود آن ها هم خبر نداشته ایم؛ موجوداتی که شاید عجیب و غریب و ترسناک به نظر برسند، اما بدون شک کشف شان امر لذت بخش و حیرت انگیزی است و می تواند باعث بیشرفت روزافزون علم و مباحث جانورشناسی گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس، این موجودات عجیب و ناشناخته به اعماق اقیانوس تعلق دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، این موجودات عجیب و ناشناخته به اعماق اقیانوس تعلق دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید