قیمت مسکن در اصفهان ، منطقه ها مقرون به صرفه اصفهان کدامند؟

به گزارش گفتگوی افروز، بر اساس آگهی های ثبت شده در سایت دیوار در ده روز گذشته، میانه قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در بعضی از منطقه ها اصفهان و حومه به دست آمده است.

قیمت مسکن در اصفهان ، منطقه ها مقرون به صرفه اصفهان کدامند؟

بر اساس داده های موجود در جدول زیر، شهر تازه فولادشهر در حومه اصفهان با میانه قیمت شش میلیون تومان از مقرون به صرفه ترین منطقه ها اصفهان برای خرید خانه است. در کنار آن محله بهارستان و شهر شاهین شهر با میانه قیمت هر متر 10 میلیون تومان از دیگر منطقه ها مقرون به صرفه اصفهان هستند.

قیمت هر متر خانه در منطقه ملک شهر 14 میلیون تومان و در محلات اشراق و خانه اصفهان حدود 18 میلیون تومان ثبت شده است.

با توجه به آگهی های ثبت شده در نیازمندی های دیوار میانه محلات تالار و جابر انصاری در شهر اصفهان با میانه قیمت هر متر مربع خانه 22 میلیون تومان در کنار محله بزرگمهر با قیمت 26.6 میلیون تومان از منطقه ها گران قیتم اصفهان هستند.

در جدول زیر میانه قیمت خرید آپارتمان در بعضی از منطقه ها شهر اصفهان و حومه را مشاهده می کنید.

جزئیاتی از وام مسکن فرزندآوری / چه کسانی مشمول می شوند؟

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی از بیش از یک میلیون متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن تا به امروز تنها هفت هزار نفر پیروز به دریافت وام شده اند و بقیه به علت سخت گیری های بانکی در صف انتظار هستند. با این حال همچنان برنامه های واگذاری وام وجود دارد، از جمله وام مسکن فرزندآوری. اما این وام به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بر اساس جزءهای 1 و 2 بند ه و جز 1 بند و تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه کل کشور در سال 1400 بانک ها مکلف هستند در همه شهرها به خانوارهایی که صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می شوند و فاقد مسکن هستند، وام ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) پرداخت نمایند. این وام که از آن به اسم وام مشوق فرزندآوری یاد می گردد، در همه شهرها 150 میلیون تومان، قرض الحسنه (کارمزد 4 درصدی) و با بازپرداخت 20 ساله است. بنابراین رقم اقساط آن 908 هزار تومان خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت مسکن در اصفهان ، منطقه ها مقرون به صرفه اصفهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن در اصفهان ، منطقه ها مقرون به صرفه اصفهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید