هشدار درباره خیز مجدد کرونا

به گزارش گفتگوی افروز، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی که در هفته های گذشته بیش از 80 درصد بود، در حال حاضر به کمتر از 75 درصد رسیده و این زنگ خطری برای بروز خیز جدید بیماری کووید 19 محسوب می گردد.

هشدار درباره خیز مجدد کرونا

به گزارش گروه اجتماعی گفتگوی افروز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آخرین شرایط میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور اضافه کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام استان های کشور مشاهده می گردد و این زنگ خطری برای هفته های پیش رو است. در همه ماه های اخیر ثابت شده که رابطه مستقیمی میان کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا و پس از آن بستری و فوت به علت کووید 19 وجود دارد.

وی ادامه داد: فقط در بازه زمانی 15 تا 24 بهمن ماه، بیش از 2 هزار نانوایی، 771 رستوران، 422 فروشگاه زنجیره ای در میان اماکن عمومی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطار دریافت نموده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

لاری درباره میانگین استفاده از ماسک در میان خدمت دهندگان نیز اظهار کرد: میانگین استفاده از ماسک در خدمت دهندگان تا 15 بهمن ماه بیش از 87 درصد بود که این میزان در 24 بهمن به 83.32 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین میانگین استفاده از ماسک در خدمت گیرندگان نیز در 15 بهمن ماه در کشور بیش از 83.5 درصد بود که این میزان نیز در 24 بهمن به 78.5 درصد کاهش پیدا نموده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین کشوری رعایت پروتکل های بهداشتی از 83.5 درصد در 15 بهمن به 74.93 درصد در 24 بهمن کاهش یافته که این موضوع جای نگرانی بسیاری دارد. از همه مردم کشورمان و اصناف می خواهیم که در این زمینه همکاری و همراهی خود با نظام سلامت را افزایش داده تا به خیز جدید بیماری کووید 19 وارد نشویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشدار درباره خیز مجدد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره خیز مجدد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید